HELMOND – In de geest van het boekje van toen komt supporterscollectief We Are Helmond nu met een moderne variant: Rond de Toss. Initiatiefnemers Maarten Driessen en Joey van der Aa hopen zo een win-winsituatie te creëren.
Bron: Nieuwsblad Traverse
De initiatiefnemers zijn momenteel nog op zoek naar mensen die een bijdrage willen leveren. Professionele schrijvers, fans met een uitgebreid Helmond Sport-archief, alles is welkom. Dat geldt uiteraard ook voor ondernemers die één of meerdere advertenties willen afnemen. De organisatie van Rond de Toss is per mail bereikbaar: info@ronddetoss.nl.
Helmond Sport heeft weer een heus wedstrijdboekje. Vanaf komend seizoen ontvangen supporters een gratis exemplaar met daarin een voorbeschouwing, actuele ontwikkelingen, anekdotes en meer. De historische naam Rondom de Toss wordt omgedoopt tot de moderne variant ‘Rond de Toss’. Het boekje moet de club jaarlijks ruim 20.000 euro opleveren.
Herinneringen
“Rond de Toss moet cultuurversterkend gaan werken, met daarom ook veel herinneringen aan vroeger. Daarnaast bieden we hiermee een passende variant voor de kleinere ondernemer, die zo zijn of haar favoriete club toch kan sponsoren.”De initiatiefnemers kwamen tot dit plan na de boodschap van voorzitter Philippe van Esch, die stelde dat de club, sponsoren én supporters gezamenlijk moeten zorgen dat Helmond Sport deze financieel moeilijke fase overleeft. De initiatiefnemers van Rond de Toss: “Daar haken we op deze manier op in. We willen laten zien dat ook supporters een substantiële bijdrage kunnen leveren. Het boekje moet op jaarbasis ruim 20.000 euro opleveren, een bedrag dat we vervolgens aan de club overhandigen. Daarbij stellen we wel als ‘eis’ dat dit geld rechtstreeks naar het spelersbudget gaat”, aldus Maarten Driessen en Joey van der Aa. Inmiddels hebben al diverse partijen hun medewerking toegezegd. Zo kruipen meerdere Helmondse schrijvers – onder wie Arnold Otten van tekstbureau Comtext – regelmatig in de pen voor Rond de Toss. De grafische vormgeving is in handen van het Eindhovense bureau Tegendraads Vormgeving, dat eerder ook het We Are Helmond-Magazine ontwikkelde.Stadionbezoekers krijgen allen een exemplaar, en in de week voorafgaand aan een thuiswedstrijd worden de boekjes ook door de stad verspreid. Rond de Toss is dan op diverse locaties gratis verkrijgbaar.
Het hele artikel: https://www.nieuwsblad-traverse.nl/nieuws/algemeen/998626/herstart-voor-rondom-de-toss-